Jak podróżować tanio

6.5.15

tanie podróżowanie



Obecnie blogów, gazet i poradników na temat podróży jest strasznie dużo, ale mało, które naprawdę pokazują jak tanio zwiedzić świat. Często są niczym jakiś vogue czy inna gazeta modowa, która zawsze pokazuje kiecki za 1000zł a tanie wersje są za ‘’jedyne’’ 500zł. Oczywiście zwykłego zjadacza chleba na pewno stać na sukienkę za kilkaset złotych i to jest właśnie dla niego tanie




Na początek tej serii chciałabym wam przedstawić 5 mitów o podróżach, w które nie wierzę i wy też nie powinniście:

1. Podróżowanie jest tylko dla ludzi z kasą
Nie, nie i jeszcze raz nie! Oczywiście jest o stokroć łatwiej, ale bez kasy też da się zwiedzić to i owo. Czasem jedyne, co potrzebujesz to plecak, wygodne buty i namiot. Ja już przeżyłam takie podróże (o czym będę pisać w kolejnych postach serii #cheaptrip) i właśnie na wycieczkach, na których najmniej wydałam bawiłam się najlepiej. 

2. Nie można podróżować samemu
A ja powiem wam, że można. Jest ciężej, ale zarazem zwiedzasz sobie, co tylko chcesz i nie musisz się z nikim kłócić, bo niestety niektórym ludziom z lekka odbija w sytuacjach stresowych i w trakcie wycieczki poznaje się ich z trochę innej strony (zazwyczaj tej gorszej).

3. Gdy poznajesz chłopaka/dziewczynę/wychodzisz za mąż (niepotrzebne skreślić) to     tylko z tą osobą możesz podróżować
Ten punkt nie jest o tyle mitem, co moim spostrzeżeniem i obserwacją niektórych osób i ich związków. Często Twój chłopak/dziewczyna nie może gdzieś jechać lub nie chce podróżować. Czy masz z tego powodu siedzieć tylko w domu i nie zwiedzać? Nie! Spakuj plecak (możesz też wziąć jakiegoś kumpla) i jedź w świat! Oczywiście zrób to po konsultacji z drugą połówką i spełnij swoje marzenie o wyjeździe do np. Egiptu. Twój partner na pewno to zrozumie, a jak nie to, co to za partner?!



4.  Nie można podróżować pracując na pełen etat
Z pełnym etatem przychodzi więcej pieniędzy, ale mamy mniej czasu, żeby wydawać kasę. Jest to odwieczny paradoks pracy 40godzinnej, ale na niego też się da coś zaradzić. Ja podróżowałam, gdy studiowałam i pracowałam równocześnie. Uwierzcie mi miałam wtedy często tak mało czasu, że nie miałam, kiedy się podrapać po nosie. Jak dałam radę? Przecież każdy z nas ma ustawowo wolnych ileś tam dni w roku i przecież mamy weekendy! Wiem, że są prace, w których dostanie urlopu niemalże graniczy z cudem i nie każdy ma wolne weekendy. Zawsze jednak są jakieś majówki, święta itp., kiedy można ruszyć tyłek gdzieś w świat, chociaż na jeden dzień. Może nie jest to całkowite spełnienie marzeń, ale lepszy rydz niż nic moim zdaniem.

5.  Podróżowanie na własną rękę jest niebezpieczne
To media nam wmówiły takie rzeczy. W wiadomościach jedyne, o czym mówią to tragedie, oszustwa i skandale. Nigdy nie słyszy się o dobrych ludziach i ich czynach. Gdy jedziesz gdzieś z biurem podróży i wszystko jest all inclusive to jesteś pod swego rodzaju kloszem. Jedziesz tam gdzie oni Cię zawiozą, jesz to, co Ci podadzą i zapewne pijesz mnóstwo drinków, które oni Ci naleją. Jest to wygodne i relaksujące, bo nie musisz się niczym martwić, ale czy to zapewnia bezpieczeństwo? Pierwsze, co mi przychodzi do głowy to coroczne wakacyjne skandale, kiedy to ludzie najzwyczajniej w świecie są oszukani przez jakieś biuro podróży. Przypomina mi się też tragiczna sytuacja z marca tego roku, kiedy w Tunezji grupa turystów w tym 36 Polaków została zaatakowana przez terrorystów. Wniosek z tego taki, że życie jest zagadką i niebezpiecznie jest w sumie wszędzie. Brzmię teraz jak totalna pesymistka, ale po prostu chodzi mi o to, że zawsze trzeba zachowywać się rozsądnie i dbać o swoje bezpieczeństwo, ale niestety pewne aspekty nie są zależne od nas i nieważne, co zrobisz to ich nie unikniesz. Wszędzie są ludzie niebezpieczni, ale też wszędzie są ludzie, którzy słysząc o Twoich podróżach przyjmą Cię za darmo pod swój dach, dadzą jedzenie lub tak jak w moim przypadku dadzą Ci darmowy bilet na prom do Szwecji! 

Nie jestem jakimś znawcą, który zwiedził cały świat. Przedstawiam wam tylko mój punkt widzenia i chciałabym niektórych ludzi zmotywować do spełnienia swoich marzeń. Życie może być piękne i jedyne, czego potrzebujesz to mnóstwo odwagi, sporo sprytu i jakieś tam oszczędności!

Dajcie mi znać czy znacie jakieś inne mity o podróżowaniu i czy zgadzacie się z nimi?

Do przeczytania! xxx

Propozycje dla Ciebie

0 komentarze